Przygotowałam 4 zadania za pomocą których sprawdzam umiejętności wykorzystania edytora tekstu Microsoft Word. Podaję również punktację i propozycję ocen.
SPRAWDZIAN Z WYKORZYSTANIA EDYTORA TEKSTU W KLASIE II GIMNAZJUM
I. Za pomocą edytora tekstu Microsoft Word zredaguj zaproszenie według schematu: 1. słowo zaproszenie napisz korzystając z dowolnego obiektu WordArt., (2p.) 2. kogo zapraszasz, napisz czcionką Comic Sans MS, rozmiar 26, koloru czerwonego, (1p.) 3. tekst z jakiego powodu zapraszasz, napisz czcionką Times New Roman, kursywą, rozmiar 14, koloru zielonego, (1p.) 4. datę, godzinę i miejsce spotkania napisz czcionką Arial, wytłuszczoną, rozmiar 16, koloru niebieskiego, (1p.) 5. wstaw ClipArt. (2p.) 6. wstaw dowolne obramowanie tekstu. (1p.) 7. Wynik pracy zapisz na swoim koncie w folderze NAUKA PISANIA jako plik o nazwie ZAPROSZENIE. (2p.) Razem 10p.
II. Uporządkuj tekst piosenki z pliku MNIEJ NIŻ ZERO według schematu: 1. tytuł, 2. I zwrotka 3. refren, 4. II zwrotka, 5. refren, 6. powtórzona I zwrotka, 7. autor słów, 8. autor muzyki, (uporządkowanie zgodne ze schematem 3p.) 9. od punktu 1 do 6 tekst wyśrodkowany, w punkcie 6 i 7 tekst wyrównany do prawej strony (skasuj słowa: I zwrotka, II zwrotka i refren ). (3p.) 10. Wynik pracy zapisz na swoim koncie w folderze NAUKA PISANIA jako plik o nazwie PIOSENKA. (2p.) Razem 8p.
III. Sformatuj tekst z pliku POPRAW FORMATOWANIE według schematu: 1. ustaw orientację strony na poziomą, (1p.) 2. ustaw marginesy: górny 3cm i prawy 3,5cm, (1p.) 3. zmień czcionkę tekstu na Times New Roman, rozmiar 12, (1p.) 4. ustaw wcięcie specjalne pierwszego wiersza na 2,00cm, (1p.) 5. ustaw odstępy po na 12p, (1p.) 6. ustaw odstępy między wierszami na 1,5 wiersza, (1p.) 7. pierwszy akapit wyrównaj do lewej, drugi do prawej, trzeci wyśrodkuj, czwarty wyjustuj. (1p.) 8. Wynik pracy zapisz na swoim koncie w folderze NAUKA PISANIA jako plik FORMATOWANIE. (2p.) Razem 9p.
IV. Zastosuj tabulatory i ułóż tekst z pliku USTAW TABULATORY według schematu: 1. imię, tabulator lewy na linijce poziomej w punkcie 2, (1p.) 2. nazwisko, tabulator środkowy na linijce poziomej w punkcie 6, (1p.) 3. klasa, tabulator prawy na linijce poziomej w punkcie 10, (1p.) 4. oszczędności, tabulator dziesiętny na linijce poziomej w punkcie 14. (1p.) 5. ułożenie całości (3p.) 6. Wynik pracy zapisz na swoim koncie w folderze NAUKA PISANIA jako plik TABULATORY (2p.) Razem 9p.
Razem punktów za cały test 36
OCENY od 0p. do 10p. ocena ndst. od 11p. do 17p. ocena dop. od 18p. do 24p. ocena dost. od 25p do 31p. ocena db. od 32p. do 36 ocena bdb.
OPRACOWAŁA ALEKSANDRA ŁANGOWSKA
MNIEJ NIŻ ZERO
muzyka: Jan Borysewicz słowa: Andrzej Mogielnicki
Refren Są tacy to nie żart Dla których jesteś wart Mniej niż zero Mniej niż zero Mniej niż zero Mniej niż zero O, O, O, O
II zwrotka Zawodowi macherzy od losu Specjaliści od śpiewu i mas Choćbyś nie chciał i tak znajdą sposób Na swej wadze położą nie raz Choć to fizyce w brew Wskazówka cofa się
I zwrotka Myślisz może że więcej coś znaczysz Bo masz rozum, dwie ręce i chęć Twoje miejsce na ziemi tłumaczy Zaliczona matura na pięć
POPRAW FORMATOWANIE
Wszystkie czynności związane z opracowaniem treści dokumentu, takie jak wpisywanie tekstu oraz wprowadzanie do niego różnego rodzaju poprawek i zmian nazywamy redagowaniem dokumentu. Przekształcenie tekstu w celu nadania mu właściwego wyglądu, czyli wybranie kształtu i rozmiaru czcionki, odpowiednie rozmieszczenie tekstu na stronie, ustalenie szerokości marginesów to formatowanie dokumentu. Sposób rozmieszczenia tekstu między marginesami nazywamy wyrównaniem tekstu. Tekst może być wyrównany do lewego marginesu, do prawego marginesu, wyśrodkowany i wyjustowany. Czcionka jest zbiorem znaków, między innymi liter, cyfr i znaków przestankowych. Każda czcionka ma swoją nazwę, określającą jej rodzaj, może występować w różnym rozmiarze i stylu.
USTAW TABYLATORY
IMIĘ NAZWISKO KLASA OSZCZEDNOŚCI
Anna Kowalska klasa Ic 65,8 Barbara Nowak klasa IId 1569,36 Dorota Antosiewicz klasa If 125,60 Andrzej Nowakowski klasa IIIg 45,50 Franciszek Bielski klasa Ib 6,90
|